Van onze ouders verwachten we dat ze de ontwikkeling van hun kind met interesse volgen en daar waar nodig ondersteunen. We gaan er vanuit dat onze ouders zich bij de groepsleerkracht melden wanneer er onduidelijkheden, zorgen of kritische opmerkingen zijn. Komen ze er met de groepsleerkracht niet uit dan kunnen ze een afspraak maken met de directeur. Hij gaat dan samen met ouders en leerkracht op zoek naar een constructieve oplossing.
Leerkrachten geven heldere informatie over hun kind en communiceren op een transparante wijze over de ontwikkeling van de kinderen.
Ouders kunnen de school op diverse plaatsen ondersteunen. Binnen een medezeggenschapsraad, een activiteitencommissie, de identiteitscommissie en bij andere activiteiten binnen en buiten de school. In onze communicatie gaan we uit van een positieve grondhouding in dienst van een optimale ontwikkeling van de kinderen en de school.
Veiligheid
Op onze school kunnen kinderen en medewerkers zichzelf zijn en zich geborgen voelen door het uitspreken van waardering en het bespreekbaar maken van meningsverschillen.
Integriteit
Door het geven van het goede voorbeeld , door eerlijkheid en openheid willen we integer met elkaar omgaan. Zorgvuldig omgaan met gevoelens van een ander, door te luisteren en door met elkaar te praten met elkaar op een opbouwende manier.
Een leven lang leren
Leren doe je vanaf het moment waarop je geboren bent. Leren stopt nooit. Sommigen leren graag uit boeken en andere leren door het te doen. Leven en leren zijn synoniemen.
Verantwoordelijkheid
Het geven, nemen en voelen van verantwoordelijkheid voor je eigen ontwikkeling, de ontwikkeling van de school als gemeenschap en de wereld om ons heen. Dit uit zich door stil te staan bij blije en verdrietige situaties, door elkaar serieus te nemen, door elkaar te helpen en te ondersteunen.
Adaptief
Niemand is gelijk. Iedereen is verschillend. Dit betekent dat we ook op verschillende manieren leren. Door te leren als groep, in kleine groepjes of zelfstandig. Adaptief betekent voor ons dat we ons onderwijs zoveel mogelijk willen afstemmen op de leerbehoeften van de kinderen en daar rekening mee houden bij de manier waarop we onze lessen verzorgen.